Kubki, długopisy, zawieszki. Niby porządne gadżety marketingowe, ale wieją nudą. Kubki się rozbijają, długopisy się gubią, a zawieszki… odpadają. Koszulki? Wierzysz, że Twój klient wykorzysta je do czegoś innego niż sprzątanie garażu? Może więc kalendarz! Jest użyteczny i przyciąga zdjęciami. Tylko zastanów się. Czy ktoś jeszcze zwraca uwagę na papierowe kalendarze?
No właśnie. Czasy się zmieniły. Marketing wymaga interakcji. Gadżety mają aktywnie dla Ciebie pracować, a nie poniewierać się po strychach i śmietnikach. Nie wiesz, jak to zrobić?
To proste. BeGame. Odważ się na grę.
Poniżej znajdziesz 5 sprawdzonych sposobów na to, jak wciągnąć klientów do gry.
1. Opowieści wyrzucanej treści (Story Cube Games)
Mały, zgrabny, ekologiczny woreczek z logo Twojej firmy. W środku 5 kostek do gry, które zamiast oczek mają różne ikonki, ideowo powiązane z prowadzonym przez Ciebie biznesem. Twój klient leci 12 godzin samolotem z dzieckiem, czeka w długiej kolejce na obsługę, od godziny nie dostaje jedzenia w restauracji, bo macie tak duży ruch. Co wtedy robisz? Wciągasz go do gry! Zasada jest prosta – osoba, która rzuca kośćmi opowiada historyjkę, wplatając w nią słowa, związane z tym, co przedstawiają wylosowane ikonki. Albo, jeśli graczy jest więcej, na zmianę budują opowieść, dodając do niej po jednym zdaniu. Dzięki cubegame, oferujesz zabawę, która rozwija kreatywność, a co ważniejsze, przeciwdziałasz byciu kojarzonym z marnowaniem czasu.
2. Kto powiedział, że grą nie można się wytrzeć (Towel Games)
Są takie momenty na plaży, gdy większość ludzi jest w morzu i zostają jedynie ręczniki. Plaża zamienia się w galerię sztuki, w której można znaleźć wiele ciekawych obrazów. Niektórzy mają ręczniki z dziełami malarzy, inni z postaciami z bajki, a jeszcze inni z… grą! Oczywiście, z Twoim logo. Pamiętasz słynnego Twistera? Czy istnieje lepsze miejsce na rozgrywkę, niż piaszczysta przestrzeń na świeżym powietrzu? A to dopiero jedna strona ręcznika. Na drugiej znajduje się plansza, po której można poruszać się wyniesionymi prosto z morza kamykami. Do tego zadania doskonale organizujące czas tym, którzy nie lubią leżeć plackiem. Twój gadżet jest estetyczny, zabawny, a przy tym użyteczny.
3. Pary, które chcą się odnaleźć (Memory Games)
Ćwiczenie pamięci jest męczące, dopóki nie robi się tego przy okazji. Nie ma lepszego sposobu na taki trening niż klasyczne memory. Pudełko z nazwą firmy, a w środku kilkanaście kart związanych z Twoim biznesem. Takich, które zapisują się na twardym dysku, wywołując same pozytywne emocje. Pomysł doskonały dla tych, co prowadzą szkoły językowe i szukają gadżetów, które bawią i uczą zarazem. Sprawdzi się jednak i w innych branżach. Zaprojektowane dla Twoich potrzeb memory, zrealizuje dokładnie te cele, które przed nim postawisz.
4. Stare dobre puzzle (Puzzles)
Ludzie mają różne sposoby. Niektórzy zaczynają od ramy, inni najpierw dzielą puzzle kolorami. Jedni patrzą na obrazek, a drudzy podejmują wyzwanie układania bez wzoru. Niezależnie od metody, puzzle nigdy nie wychodzą z mody. Jeśli chcesz, aby posłużyły Ci za gadżet promocyjny, wystarczy, że będą miały kilkanaście lub kilkadziesiąt elementów, które złożą się w Twoje logo albo hasło reklamowe. Mały format pozwoli na ich łatwe przenoszenie i nikt Ci nigdy nie powie, że zabrałby je na wakacje, gdyby nie zajmowały tak wiele miejsca!
5. Rozwiązanie dla ambitnych (Board Games)
Oczywiście, jeśli szukasz ekskluzywnego gadżetu, bo chcesz jeszcze bardziej rozkochać w sobie i tak oddanych klientów, zawsze możesz zdecydować się na planszówkę. Tu już nie ma rzeczy niemożliwych, są jedynie mniej lub bardziej złożone rozwiązania. Temat może bezpośrednio dotyczyć tego, czym zajmuje się Twoja firma. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby gra edukowała z zakresu Twojej oferty albo wręcz poruszała niezmiernie ważny dla Twojego CSRu (społecznej odpowiedzialności biznesu) problem. Game developerzy dysponują setkami mechanik, a wyobraźnia grafików nie zna granic, dlatego przy odpowiednim zespole, o Twojej planszówce usłyszą nawet wnuki.
To tylko wybrane rodzaje gier, których można użyć jako narzędzi marketingowych. Możliwości jest bardzo dużo. Wszystkie gry łączy jedno – angażują klientów, wywołując w nich emocje i potrzebę dzielenia się z innymi. Gra jako gadżet promocyjny, pracuje nad rozpoznawalnością Twojej marki, zawsze i wszędzie.
Chcesz być na fali i stworzyć nietuzinkowy gadżet promocyjny? BeGame! Umów się na konsultację i sprawdź, co jeszcze możemy dla Ciebie zaprojektować.