0,00 

beGame.pl

Data:

Czas czytania:

Autor

Magdalena Sumera

Edukacja konsumencka młodzieży z użyciem gry planszowej

Niedawno został rozstrzygnięty konkurs dla organizacji konsumenckich organizowany przez UOKiK.

Fundacja LexCultura otrzymała dotację w wysokości 500 tys. zł na dwuletni projekt z zakresu edukacji dzieci i młodzieży!

W ramach projektu w BeGame.pl stworzymy planszową grę edukacyjną pt. “The world of consumers

Do kogo skierowany jest projekt

Projekt Fundacji LexCultura pt. “The world of consumers – grywalizacja konsumencka” skierowany jest do uczniów z klas 7-8 w podstawowych szkołach publicznych i niepublicznych z terenu całej Polski (16 województw).

Cel projektu

Celem projektu “The world of consumers – grywalizacja konsumencka” jest edukacja konsumencka młodzieży, z wykorzystaniem gry planszowej, z zakresu:

  • bezpieczeństwa transakcji zakupowych
  • rozpoznawanie fałszywych stron sklepów internetowych; sklepy i oferty dropshippingowe; rodzaje płatności, ich zalety i wady; ochrona danych podczas płatności
  • zakupów w sieci, w tym na platformach handlowych, czyli podstawowe prawa konsumentów, w zakresie reklamacji oraz odstąpienia od umowy; porównywarki cenowe; aukcje internetowe; scam
  • sprzedażowych technik manipulacyjnych np. dark patterns
  • reklam w mediach społecznościowych
  • Rodzaje reklam w mediach społecznościowych i ich wpływ na nasze decyzje zakupowe; influencer marketing – czy warto wierzyć w rekomendacje influencerów),
  • odpowiedzialnych i zrównoważonych zakupów
  • fair trade; greenwashing; świadome wybory zakupowe; second hand, vintage i fast fashion; garderoba kapsułowa

Korzyści z projektu

  • Przeprowadzenie 800 godzin warsztatów
  • Edukacja ponad 8 tys. uczniów ze szkół podstawowych z terenu całej Polski.
  • Każda ze 100 szkół, która weźmie udział w projekcie otrzyma pakiety gier planszowych.
  • Kadra pedagogiczna będzie miała możliwość wzięcia udziału w specjalistycznych szkoleniach z zakresu edukacji konsumenckiej młodzieży.

Finansowanie

Zadanie w całości sfinansuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Projekt „The World of Consumers” to nie tylko innowacyjne podejście do nauczania młodzieży o ich prawach i obowiązkach jako konsumentów, ale także doskonała okazja do rozwijania krytycznego myślenia i umiejętności podejmowania świadomych decyzji zakupowych. Dzięki wsparciu UOKiK i zaangażowaniu Fundacji LexCultura, oraz grze planszowej stworzonej przez beGame, tysiące młodych osób z całej Polski będzie miało szansę w ciekawy, angażujący sposób zdobyć wiedzę, która z pewnością przyda im się w dorosłym życiu.

To kolejny krok w stronę budowania świadomego społeczeństwa, które potrafi odnaleźć się w złożonym świecie konsumpcji.

Podziel się tym:

Te wpisy też mogą Cię zainteresować:

0