Niedawno został rozstrzygnięty konkurs dla organizacji konsumenckich organizowany przez UOKiK.
Fundacja LexCultura otrzymała dotację w wysokości 500 tys. zł na dwuletni projekt z zakresu edukacji dzieci i młodzieży!
W ramach projektu w BeGame.pl stworzymy planszową grę edukacyjną pt. “The world of consumers“
Do kogo skierowany jest projekt
Projekt Fundacji LexCultura pt. “The world of consumers – grywalizacja konsumencka” skierowany jest do uczniów z klas 7-8 w podstawowych szkołach publicznych i niepublicznych z terenu całej Polski (16 województw).
Cel projektu
Celem projektu “The world of consumers – grywalizacja konsumencka” jest edukacja konsumencka młodzieży, z wykorzystaniem gry planszowej, z zakresu:
- bezpieczeństwa transakcji zakupowych
- rozpoznawanie fałszywych stron sklepów internetowych; sklepy i oferty dropshippingowe; rodzaje płatności, ich zalety i wady; ochrona danych podczas płatności
- zakupów w sieci, w tym na platformach handlowych, czyli podstawowe prawa konsumentów, w zakresie reklamacji oraz odstąpienia od umowy; porównywarki cenowe; aukcje internetowe; scam
- sprzedażowych technik manipulacyjnych np. dark patterns
- reklam w mediach społecznościowych
- Rodzaje reklam w mediach społecznościowych i ich wpływ na nasze decyzje zakupowe; influencer marketing – czy warto wierzyć w rekomendacje influencerów),
- odpowiedzialnych i zrównoważonych zakupów
- fair trade; greenwashing; świadome wybory zakupowe; second hand, vintage i fast fashion; garderoba kapsułowa
Korzyści z projektu
- Przeprowadzenie 800 godzin warsztatów
- Edukacja ponad 8 tys. uczniów ze szkół podstawowych z terenu całej Polski.
- Każda ze 100 szkół, która weźmie udział w projekcie otrzyma pakiety gier planszowych.
- Kadra pedagogiczna będzie miała możliwość wzięcia udziału w specjalistycznych szkoleniach z zakresu edukacji konsumenckiej młodzieży.
Finansowanie
Zadanie w całości sfinansuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Projekt „The World of Consumers” to nie tylko innowacyjne podejście do nauczania młodzieży o ich prawach i obowiązkach jako konsumentów, ale także doskonała okazja do rozwijania krytycznego myślenia i umiejętności podejmowania świadomych decyzji zakupowych. Dzięki wsparciu UOKiK i zaangażowaniu Fundacji LexCultura, oraz grze planszowej stworzonej przez beGame, tysiące młodych osób z całej Polski będzie miało szansę w ciekawy, angażujący sposób zdobyć wiedzę, która z pewnością przyda im się w dorosłym życiu.
To kolejny krok w stronę budowania świadomego społeczeństwa, które potrafi odnaleźć się w złożonym świecie konsumpcji.