Dnia 17 kwietnia 2024 mieliśmy niezwykłą przyjemność gościć w 31 LO na wyjątkowym wydarzeniu – Lekturowym GameJam.
W ramach jednodniowego maratonu, dziesięć zespołów (w każdym po 5 osób) podjęło wyzwanie przekształcenia klasycznych dzieł literatury, które znają z lekcji polskiego, w intrygujące gry planszowe.
Pod okiem polonistki Pani Moniki Budziak oraz eksperta z beGame.pl, Piotra Krzystka, zespoły twórców wykorzystały literackie inspiracje, aby stworzyć projekty, które zadziwiają swoją mechaniczną dojrzałością, narracyjnym bogactwem i merytoryką. Jestem pod ogromnym wrażeniem, jak uczestnicy potrafili połączyć edukacyjny aspekt z kreatywną zabawą.
Każda z gier stanowiła unikalne podejście do interpretacji literackiego dzieła, od dramatycznych adaptacji po humorystyczne reinterpretacje, pokazując niezwykłą elastyczność myślenia i zrozumienie tekstu.
Lekturowy GameJam to świetna zabawa, ale też doskonały sposób na pogłębianie wiedzy literackiej i rozwijanie umiejętności analitycznych oraz projektowych.
Prezentujemy prototypy gier, które zwyciężyły Lekturowy GameJam
Gra „Kręgi Piekielne” na podstawie ,,Boskiej komedii” Dantego
🥈 Gra „ILIADA” na podstawie “Iliady” Homera
🥉 Gra „Oblężenie Troi” na podstawie “Iliady” Homera
Gratulujemy wszystkim uczestnikom, jesteśmy pod ogromnym wrażeniem poziomu prototypów gier jakie zostały przez Was stworzone!
To było inspirujące doświadczenie zarówno dla mnie, jak i, mam nadzieję, dla wszystkich zaangażowanych.
Serdecznie dziękujemy dyrektorowi Łukaszowi Pająkowi za zaproszenie i czekamy na kolejne edycje, których już nie możemy się doczekać.
🔗 #LekturowyGameJam #edukacja #gryplanszowe #literatura #kreatywność #31LO